Some-kanavat digitaalisen markkinoinnin välineinä

Puhuttaessa digitaalisesta markkinoinnista, puhutaan usein myös some-kanavista sekä niiden käytöstä digitaalisen markkinoinnin välineinä. Yritykset ovat alkaneet viime vuosina käyttää some-kanavia yhä enenevässä määrin digitaalisen markkinoinnin välineinä ja esimerkiksi Facebook on osoittautunut hyväksi markkinointikanavaksi.

Facebook ja muut suositut some-kanavat

Facebook tavoittaa suuren yleisön. Joissakin maissa se on suosituimpien verkkosivustojen joukossa. Ei olekaan ihme, että yritykset ovat alkaneet käyttää Business Facebookia yrityksensä markkinointikanavana. Jopa blogeilla on yleensä omat Facebook-sivut, minkä lisäksi yritykseltä ja blogilta saattaa löytyä sivut esimerkiksi Instagramista, Twitterista ja Pinterestista.

Facebookin monet mahdollisuudet

Suuren yleisönsä vuoksi Facebook on helppo ja kustannustehokas digitaalinen markkinointikanava. Sen etuna on myös se, että Facebookissa käyttäjät helposti jakavat mieleistään sisältöä myös muille käyttäjille. Näin sanoma leviää käyttäjältä käyttäjälle. Voidaankin melkein puhua digitaalisesta puskaradiosta. Lyhyet ja ytimekkäät viestit, joissa on laadukas ja kiinnostava kuva, toimivat yleensä Facebookissa parhaiten.

Business Facebookissa on helppoa luoda yritykselle myös useita kanavia. Tämä on tärkeää esimerkiksi yrityksen toimiessa useassa maassa ja usealla kielellä. Näin viesti saadaan perille useaan maahan ja useilla eri kielillä.

Instagramin monet mahdollisuudet

Suosituimmat Instagramin käyttäjät ansaitsevat kuvillaan uskomattoman paljon. Instagramin suosio ei olekaan jäänyt myöskään yrityksiltä huomaamatta. Moni yritys on valmis maksamaan maltaita, jos heidän tuotteensa näkyy suositun käyttäjän Intagram-kuvassa. Moni verkkomarkkinoija pitääkin yllä useampia kanavia; blogia, Facebookia ja Instagramia.

Yritys voi käyttää Instagramia myös tuotteidensa tai palveluidensa esille tuomiseen. Usein yhden kuvan sanotaan kertovan enemmän kuin 1 000 sanaa ja tämä tuntuu pitävän paikkansa Instagramissa. Kiireiset nykyihmiset ovat usein “tässä-heti-mulle-nyt”-tyyppisiä ihmisiä, jotka eivät välttämättä jaksa lukea pitkiä myyntikirjeitä. Tästä syystä kauniit kuvat kertovatkin kaiken oleellisen yhdellä vilkaisulla.

Pinterestin monet mahdollisuudet

Pinterest on tsi-ihmisen tuunausideoiden aarreaitta. Myös monet yritykset käyttävät Pinterestia tuotteidensa esiin tuomiseen. Jos sinulla on vaikkapa sisustusalan liike, voi olla hyvä idea postata Pinterestiin sisustusideoita, joissa on käytetty liikkeesi tuotteita. Kauniit kuvat ja hyvät ideat leviävät Pinterestissa kulovalkean tavoin. Muista vain liittää Pinterest-kansioosi ja kuviisi linkki liikkeesi sivuille.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *